20 januari 2011

Åter till arbetet

Så då var riksdagens arbete i full gång igen, det är inte så att varken inlägg eller kommentarer flödar här på bloggen men för Er som går in och läser lite då och då så skall jag försöka att fortsätta rapportera lite.
Reste upp i Söndags efter en längre tid med arbete på hemmaplan.

Veckan började med att SD höll framtidskonferens där olika strategier och målsättningar inför 2014 stod i fokus. Kul att se att valarbetet redan är i gång och att vi inte slår oss till ro utan fortsätter att jobba för framtiden.

Tisdagen bjöd på information om riksdagens utredningstjänst, sedvanligt gruppmöte med veckoplanering och information. Kvällen slutade tyvärr med att killarna svek mig och innebandyträningen blev inställd. Hade handlingar att läsa på så jag fick inga problem med att fördriva tiden.

Onsdagen (idag) har varit både veckans höjdpunkt och veckans besvikelse. Jag hade sett fram emot partiledardebatten, men blev till en början så fruktansvärt besviken. Det var ett riktigt kramkalas och det var lätt att tro att man kommit till klubben för inbördes beundran, men Jimmie ville något annat så han fick fart på det hela. Jimmie är som vanligt duktig och han var verkligen dagens höjdpunkt. Kvällen skulle jag egentligen tillbringa på Rosenbad dit jag var inbjuden på middag, men frossa och huvudvärk fick mig att stanna hemma i stället. soffläge med kaffe dator och torsdagens handlingar fick duga i stället.

Torsdag är det utskottsmöte och i bästa fall hemresa framåt kvällen för att sen åka upp på söndag igen sova en natt i lägenheten för att på måndag flyga vidare på ett studiebesök med en övernattning sen flyg tillbaka till Sthlm, ytterligare 2 studiebesök under veckan utöver det "vanliga" arbetet skall hinnas med samt en heldagsföreläsning innan jag kan åka hem igen på lördagen...

Så jag lär få all anledning att återkomma med små rapporter under veckan...
Vem vet jag kanske får för mig att skriva lite i helgen också, sköt om er tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar