27 augusti 2010

HD agerar Paparazzi

Här kommer ett långt inlägg vilket jag i vanliga fall är allergisk emot.
I början av nästa vecka kommer Hd Landskronaposten att göra ett reportage om majoritetens relation med oppositionspartierna. Det hela är sig naturligtvis ett försök att inbilla Landskronaborna att Treklövern har ett samarbete med SD. Får jag gissa vilt så har syftet från början varit att få till en vinkling som antyder att jag har ett förhållande med Torkild Strandberg (FP).

Så här är det nämligen. Torkild har hela tiden respekterat och behandlat oss Sverigedemokrater på ett hedervärt sätt. Att säga att jag (och min sambo) kommit Torkild nära är kanske inte rätt ord men vi har kommit att bli vänner i alla fall trots att tongångarna rent politiskt går höga mellan varven. Upprinnelsen till reportaget som skall komma är att HD:s fotograf på ett fullmäktigemöte på långt avstånd fotograferar Torkilds mobil och förstorar upp ett Sms och Scoopet är ett faktum när det kommer från en Sverigedemokrat vid namn Carina Herrstedt som skickar ett sms som börjar med ”du é för go”

Detta hände i Mars-April så vem vet i vilka buskar Hd har smugit i förhoppning om att komma på en smaskig historia?

Varför väntar man med att skriva något tills veckorna innan valet, jag det är upp till er att fundera ut.

Hd ringer inte upp mig för att ställa några frågor utan har för avsikt att publicera mitt sms i tidningen, helt taget ur sitt sammanhang. Så här skall jag ge en förklaring.

Jag har sedan fullmäktige började webbsända, tittat på alla sammanträden hemifrån och det har jag också berättat på ett möte med arbetsutskottet. Det nu aktuella fullmäktigemötet var av mindre intressant karaktär, för att uttrycka mig fint. Det var en massa årsredovisningar på dagordningen och jag skickade ett sms till Torkild med en kommentar om mötet, varvid han svarade ”tittar du på detta?”

Svaret från mig blev ”ja, det måste vara något fel i huvudet på mig :-)”

Torkild svarar ”ja, det kan jag intyga”och där av min ironiska inledning på nästa sms ”du é för go” Sms:et fortsätter med att jag berättar att jag gör annat under tiden och att jag skruvar ner ljudet när Eva Örtegren talar. Att jag skruvar ner när Örtegren talar är underförstått att jag inte lyssnar så mycket, för Örtegren är väldigt flitig i talarstolen på mötet, hon är nämligen en av få som verkligen lusläser årsredovisningar och sätter sig in i dem ordentligt, således inget personligt emot henne.

Detta sms är så intressant av någon anledning att det alltså blir föremål för publicering i tidningen, visst är det fantastiskt?

Jag skrev ett mail till hd där jag förklarade att jag hört talas om reportaget men att jag förutsatte att de kontaktade mig för att höra min version. Nog ringde de alltid men var som vanligt helt oförstående över min synpunkt att publicera ett privat sms från mig. Jag har sms:at Niklas Karlsson (S) också under ett möte som vi båda satt på och det var däremot politiskt och strax innan ett beslut, jag har lånat en bok av Niklas Karlsson osv. Vad är det som är så konstigt med att politiska motståndare kan skilja på politik och privatliv. Jag har inte samma politiska åsikter som dem men det hindrar inte mig från prata med dem. Jag pratar med många politiska motståndare, sms:ar dem också. Jag har blivit uppring av politiska motståndare som bett att få komma hem till oss och diskutera politik, och det är inte Torkild eller någon annan från FP. Jag kan inte se något konstigt med det, men som sagt det är kanske något fel på mig. Är det så att politiken skall hindra mig i det sociala samspelet så vet jag inte om jag är intresserad. Hur som så skall vinklingen i reportaget bli intressant att läsa. Nu vet ni i alla fall varför jag skriver ”du é för go” till Torkild (ironi) synd bara att jag inte svarade som jag gör många andra gånger när någon säger något ofördelaktigt om mig ” jag tycker om dig också” Det skulle ha smällt högre!!

Detta är det mest meningslösa inlägg jag kommer att skriva här på bloggen och jag har egentligen ingenting att förklara eller ursäkta utan mitt syfte var egentligen bara att visa Hd:s bristande pressetik när de till och med fotograferar sms, tala om dåligt omdöme.

8 kommentarer:

  1. Självklart kan man ha en vanlig relation med, i princip, alla människor. Jag har aldrig haft svårt att samarbeta, prata och ibland skämta med folk som tycker tvärtom rent politiskt. Att kunna känna gemenskap med alla möjliga är en stor tillgång.

    Livet blir inte roligare än man gör det och för övrigt skall man akta sig för att, i onödan, skaffa sig personliga antagonister inom politiken. Vem vet hur eventuella politiska samarbeten kommer att se ut efter nästa eller nästnästa val?

    SvaraRadera
  2. tror inte på ett ord du säger. bra försök dock :) misslyckad.

    SvaraRadera
  3. Det är fritt att tro vad man vill, dock skriver du inte vad du tror eller inte. Tror du inte att hd fotograferat och förstorat upp sms, tror du att SD samarbetar med majoriteten, tror du att jag har ett förhållande med Torkild, vad är det du tror eller inte tror? Lite tydlighet skulle underlätta.

    SvaraRadera
  4. Carina.Du behöver inte trassla in dig massa förklaringar. Tidningen HD
    gör allt dom kan för att få dig ur ballans. Du gör ett för gott intryck för det. Nu ska du fokusera på valet
    så att SD gör ett så bra resultat som möjligt. Själv ska jag gå och förtidsrösta under dagen. Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Hahaha hade varit rätt kul om ni haft ett förhållande;), Men å andra sidan vad du gör på din fritid och vilka människor du umgås med har ingen att göra med. Din politiska årsikt är din årsikt! That´s it, det betyder inte per atumatik att du enbart ska umgås och prata med människor med samma årsikt och resten är dina "fiender" Att anse så är bara en total brist på kunskap och utveckling.
    Skit i skitsnacket och lägg energi på valet! Dock så håller jag inte på sd då jag tycker det är en parti som är främlingsfientlig och jag som invandrare kan inte rösta på er när ni vill få mig väck härifrån.
    Men lycka till på vålet:=)

    SvaraRadera
  6. Snacka om smutskastingförsök. det är för bedrövligt att sådana slasktrattar får kalla sig journalister

    SvaraRadera
  7. Journalisters jobb är att väcka intresse hos befolkningen vilket då innebär att man tyvärr måste ta till fula knep för att få människors intresse. Så funkar människan oavsett om det är i journalistiskt sammanhang eller manupilation som tex vid valet nu då alla partier bara kastar skit på varandra och förstorar upp en liten sak och saltar på och hux flux så har du en hämpnads väckande nyhet som¨får befolkningen att dra åt sig öronen!
    Allt handlar om vinna publik, röster, grupper. Detta ser man varjedag i alla vardagliga samanhang även på skolor bland barn, arbetsplatser ja listan kan bli lång.
    /Anonym - jag som skrev tidigare invandrare.

    SvaraRadera
  8. Du har nu fått min röst...var och rösta idag=)
    Lycka till!!
    Hälsn din kusin i svalöv

    SvaraRadera