25 augusti 2010

Pysselklubben har haft möte

Idag har det varit fullt ös i vår partilokal igen. Det har snickrats och klistrats affischer i oändlighet. SD Landskrona har inte tidigare affischerat inför ett val och har därför inte heller ett förråd att gå ner i för att hämta upp färdigt material.
Vilka underbara människor det finns och som ställer upp i vått och torrt. Jag hjälpte till med att klistra ett par stycken, men det var allt. Har en liten känsla av att det dessutom blev lite bättre när jag höll mig borta. Folk i allmänhet tänker nog inte på vilket jobb som ligger bakom det här med att affischera. Någon skall göra layouten till bilderna, någon skall beställa "byggmaterial" Det skall spikas ihop, limmas, skäras till mm och som om det inte vore nog så skall någon köra runt och sätta ut dem för att dagen efter valet plocka in dem igen. Nästa val är ju det mesta arbetet visserligen gjort men det känns inte som en tröst nu.
Inte hör jag dessa outtröttliga personer gnälla vid något tillfälle, det är alltid samma glada leende och samma härliga kramar som möter en i dörren. Det är ett härligt gäng jag har runt om mig.

Nu har vi i alla fall börjat att sätta upp våra affischer och fler lär det bli till helgen. I morgon blir det inte mycket partiarbete för vi har heldagsmöte med kommunstyrelsen (besiktningsresa).

3 kommentarer:

  1. Såg i dagens Lokal-tidningen att nu blir medeltids-dagarna också islamifierade. Det skall tydligen handla om deras store hjälte Saladin, han som bl a Guillou har vit-tvättat i sina Arn-böcker. Har själv inte besökt evenemanget på några år och i framtiden får man tydligen avstå det om det tvunget skall smygas in en massa islam även här.

    SvaraRadera
  2. Det har jag missat men jag är inte förvånad.

    SvaraRadera
  3. Både Salladin och Muhammed var slavägare.
    De uppvisade en exempellös grymhet när de spred islam med svärdet. De var båda slavägare och förtryckte ickemuslimer å det grövsta. Massmord på "otrogna" tillhörde kanske den tidens vardag.
    Muslimerna var bl.a i Norge och på Island i sin jakt på slavar.

    Men jag vet ingen som har Vlad "Pålspetsaren" som förebild idag.
    Han lyckades stoppa den muslimska utbredningen över Europa.

    Nu ser vi historien upprepa sig. Med barnvagnarnas taktik strävar man återigen efter att islamisera väst.

    SvaraRadera