22 augusti 2010

Hackerattack mot SSU

En utav dagen tidningsrubriker handlar om hackerattacken mot SSU och den information som läckt från deras interna sida. Jag som så många andra har fått deras debattunderlag mot Sverigedemokraterna mailat till mig. Naturligtvis så är det inte ok att någon hackar eller på annat sätt förstör hemsidor och dyl. oavsett vilket parti som blir drabbat. Jag kan dock inte låta bli att kommentera en del i deras smått underhållande dokument.

De skriver om SD:
De är arbetarfientliga, kvinnofientliga och främlingsfientliga. Sverigedemokraterna bryr sig inte om jobbfrågan, de har en oansvarig ekonomisk politik och en politik för ökade klyftor.
Oansvarig ekonomisk politik? I hur många kommuner runt om i landet har S lagt en budget baserat på pengar som inte finns? De lägger en budget utifrån att de skall sitta i regering och kunna styra över stadsbidragen och det om något kallar jag oansvarigt.
Är det kvinnofientligt att ha ett barnperspektiv eller att låta föräldrarna själv avgöra vem som skall vara hemma med barnen, om kvinnorna inte vill vara hemma så säger de väl det eller är menar S att alla män är dominanta och överlägsna kvinnan? Klyftorna och motsättningarna lär inte bli mindre sålänge vissa grupper i samhället har särrättigheter och är förfördelade på andras bekostnad, det ökar däremot motsättningarna.

I ena stunden skriver S att:
Personer som kommer till Sverige och börjar jobba skapar ökad efterfrågan, betalar skatt och stärker vår ekonomi.
Och i nästa stund menar de att:
Personer med utländsk bakgrund drabbas ofta hårdare när arbetslösheten ökar. Då ökar ibland deras bidragsbehov.Lösningen enligt S torde då vara att i en lågkonjunktur öka invandringen för att få en ökad efterfrågan och stärkt ekonomi, eller?

I snitt skulle varje svensk kommun ta emot 2-3 flyktingar om året – trots att vi är ett av världens rikaste länder. Världen har 20 miljoner flyktingar. Er flyktingpolitik är inhuman och hänsynslös.
Jag menar att vår invandringspolitik som jag väljer att kalla det för, då det endast är en liten bråkdel av dem som kommer hit som har flyktingstatus, är den mest humana. Det baserar jag på att vi vill begränsa invandringen för att kunna ta hand om de som redan lever i Sverige, det är inte humant att ta emot fler än vi kan skapa förutsättningar för. Det är inte humant att ta emot personer som vi i många fall inte ens har bostäder eller arbete till. Vi ger dem inte direkt rätt verktyg för att lyckas i samhället och då pratar jag om dem som verkligen vill göra rätt för sig och som vill bli en del av vårt samhälle. Tala om för våra pensionärer att Sverige är ett av världens rikaste länder och fråga om de känner det så?

Du kan läsa hela dokumentet här
Jag kommer att lägga upp fler personliga kommentarer och spontana reflektioner på dokumentet senare. Förövrigt är det ett helt värdelöst dokument då S inte ens tar debatten med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar