12 november 2010

Glömt att publicera, låg i utkast

Då börjar jag än en gång med att be om ursäkt för att jag inte har bloggat på länge. Sverigedemokraterna har verkligen inte legat på latsidan i riksdagen. Motionstiden har gått ut och trots den korta tid vi haft på oss så har vi lämnat in en hel del motioner. "Skuggbudgeten" är inlämnad och allmänpolitiska debatten avklarad och jag måste säga att jag är stolt över alla mina partikamrater som gjort ett fantastiskt jobb inte minst i sina anföranden och efterföljande debatter i kammaren. Vår fantastiska partiledare har varit med om sitt livs första partiledardebatt och som vanligt så gör han ingen besviken.

Själv har jag suttit och lyssnat och lärt i kammaren. Mitt första utskottsmöte var i torsdags och varade hela 20 minuter :-)
Det skall bli skönt att få en lite mer inrutad tillvaro i riksdagen så att jag kommer in i arbetet. Nu blir det till att sätta sig in i de motioner som har hamnat på bordet i mitt utskott och lämna in synpunkter på dem. Arbetet och begreppen skiljer sig en hel del i från det lokalpolitiska.
När det gäller det lokalpolitiska arbetet så har vi varit på vårt första fullmäktige. Nu är det bara att kavla upp ärmarna och jobba stenhårt och målmedvetet. Se upp Landskrona för nu har SD mer än ett fåtal politiker i fullmäktige, som har för avsikt att gå upp i talarstolen.

Nästa veckas riksdagsarbete för min del är utskottsarbete tisdag och torsdag samt en stund i kammaren eftersom det är votering och stadsministerns frågestund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar