25 juli 2011

Tyst minut kl 12:00

Med anledning av den fruktansvärt tragiska händelsen i Norge så håller Norden en tyst minut kl 12.00.
Riksdagens talman har gått ut och uppmanat ledamöter och anställda vid riksdagsförvaltningen att iaktta denna tysta minut.

Personligen så tänker jag naturligtvis stanna upp och hålla en tyst minut för Norge, de drabbade och deras anhöriga. Jag vill med detta uppmana alla att göra detsamma, det är det minsta vi kan göra.
Flera kommuner runt om i landet har också uppmanat att iaktta denna tysta minut, dock har jag inte sett något sådant från min egen kommun ännu, men det kommer kanske.

En tyst minut kl 12:00

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du även tänkte på det hets nu även har utsatt sekulariserade muslimer för igenom era "reklamfilmer" som får folk att bli Islamofobiska under den minuten. Jag älskar Sverige, mitt land men skulle aldrig så generellt svartmåla andra kulturer. Skäms!

    SvaraRadera
  2. Eller som Moderaternas provocerande vallåt "Bygg en moske baby, bygg gärna tre – men för fan, inte här oss i Täby!

    Tidernas klantigaste röstfiske, och man tappade flera trogna väljare istället.

    http://minsynpasaken.wordpress.com/2011/03/31/bygg-en-moske-baby-bygg-garna-tre-men-for-fan-inte-har-oss/

    SvaraRadera
  3. All sympati för dig, Carina, som tydligt tar avstånd från islamofobi och rasim. Som en konsekvens av ditt ställningstagande ser jag det som självklart att du vill kämpa för det öppna, mångkulturella samhället.

    Alla krafter är varmt välkomna, tack för att du inte väljer inskränkthet utan öppenhet!

    Kärlek!
    /Jenny

    SvaraRadera